homeover Bun„ Ziuanieuwsmeehelpenanbicontact

08 april 2019

Jaarverslag 2018

Het jaar 2018 begon relatief rustig. Er werd druk gezocht voor een goede oplossing voor de zorgboerderij in Guircani maar we konden niet vermoeden dat er veel meer veranderingen op komst waren. En hoewel dit niet negatief was lijkt 2018 wel het jaar te zijn waar veranderingen elkaar opvolgden.

Medio 2017 werd duidelijk dat Buna Ziua het project rondom de zorgboerderij in Guicani niet meer kon dragen. Er werd gezocht naar een goede partij die dit project wilde overnemen zonder afbreuk te doen aan het sociale functie die de boerderij heeft. Na intensieve gesprekken met Andre Muit van de stichting Betania te Bacau werd duidelijk dat het project behouden kon worden en onder de vlag van Betania verder kon gaan. Het spreekt voor zich dat de overname hierdoor iets minder pijnlijk was. Misschien goed om aan te geven dat Andre geen onbekende is voor de medewerkers van Buna Ziua. Al jaren (en dat gaat terug naar de tijd dat Buna Ziua er nog Nederlandse projectmedewerkers in Barlad werkten) zijn er contacten en worden elkaars projecten bezocht.

Download het hele jaarverslag »