homeover Bun„ Ziuanieuwsmeehelpenanbicontact

30 januari 2017

Jaarverslag 2016

Eind 2015 werd bekend bij het het bestuur van Buna Ziua Nederland dat er een behoorlijke schenking vanuit een erfenis zou ontvangen. Dit bedrag is begin 2016 ook daadwerkelijk beschikbaar gekomen . Vanuit het Roemeense bestuur is de vraag gesteld om mee te denken hoe deze gelden in te zetten en verzocht om in Roemenië dit te bespreken. De ondersteuningsgroep heeft, in meerdere bijeenkomsten dit voorbereid. Begin september zijn Marleen Oosterhof en Ninian Gerritzen vanuit het bestuur en Peter Vonk en Bertus Benning vanuit de ondersteuningsgroep naar Barlad afgereisd. Freerk Hoeksema, als adviseur betrokken bij de stichting, was al in Roemenië. In 3 intensieve dagen is veel informatie uitgewisseld, zijn er plannen gemaakt en is er gekeken naar de organisatiestructuur van de Roemeense stichting en hoe de nieuwe financiële middelen op verantwoorde wijze in te zetten. Tussen het drukke programma door was er ook tijd om projecten te bezoeken en zijn wij uitgebreid rondgeleid in de geitenboerderij en woningen in Gagesti. Erg waardevol om te zien hoe medewerkers en cliënten daar de geitenboerderij en kaasmakerij runnen! In een ontspannen sfeer is ook gewerkt aan (hernieuwde) kennismaking en is er genoten wat het land en de cultuur te bieden heeft.

Download het jaarverslag 2016 »

Meld je aan voor de nieuwsbrief