HomeOver Bună ZiuaNieuwsMeehelpenAnbi & BestuurContact

10 maart 2020

Jaarverslag 2019

Het beloofd een mooi jaar te worden; het jaar dat onze dochterstichting Bună Ziua copii din România zijn 20-ste bestaan viert. Een mijlpaal die we niet zomaar voorbij willen laten gaan. Dat zij hun bestaansrecht hebben bewezen mag na 20 jaar duidelijk zijn, echter is de noodzaak van hun bestaan nog altijd een gegeven. De projecten lopen goed waarbij het centrum voor autisme met meest in het oog springt. Afgelopen 3 jaar is dit met ondersteuning van Pro Juventute uitgegroeid tot een stabiel centrum dat door ouders en gemeente goed gevonden wordt. Pro Juventute heeft inmiddels de eindrapportage ontvangen en zijn wij uitgenodigd om in Amsterdam te laten zien wat dit allemaal heeft opgeleverd. Er was in Roemenië behoefte aan inhoudelijke ondersteuning op het gebied van autisme en ondanks dat deze ook in Roemenië is gezocht bleek dit niet voldoende. Vanuit Nederland is Stefan Stuivenberg (fiept.nl) gevraagd deze taak op zich te nemen; een vraag waar hij vol enthousiasme “ja” tegen zei. Medewerkers hebben veel plannen en ambities welke inmiddels in een concreet project zijn beschreven. Meest bijzonder is toch wel de wens om annimal asisted therapy op te starten en ondersteuning te gaan bieden aan kinderen met autisme op reguliere basisscholen. Diverse kleinere projecten worden succesvol opgestart waarbij samenwerking tussen plaatselijke overheden en nationale organisaties steeds vanzelfsprekender is.

Download het hele jaarverslag »